Me-time

Något som är viktigt för alla är att ha "me-time". Tid då bara du i hela världen finns och ingen annan kan störa dig. Min "me-time" är oftast på morgonen då jag åker spårvagn. Jag har musiken i öronen, ibland alldeles för högt men då är den som bäst och det känns som om bara jag finns. Medans jag åker går folk på och folk går av, och ofta märker jag dom knappt för jag sitter i min värld, tittar ut genom fönstret och låter solen skina på mig. JAG ÄSLKAR DET! Jag får tid att tänka, tid att slappna av.

Ibland kan batterierna på ipoden vara slut och det känns som om hela världen är emot en och man vill bara dö. Tog i lite nu, men nästan! Då brukar jag titta på de som går på och av spårvagnen. Vart är dom på väg? Vad strömmar ur deras hörlurar? Undra vad dom tänker? Det är för mig också en slags "me-time".

Hur ser din "me-time" ut?




Kommentarer
Postat av: CW

Min "me-time" är anitingen när jag ligger i badet och läser alternativt när jag låser in mig på mitt rum och skriver alternativt när jag sitter på ett kafé och skriver. det viktigaste med "me-time" är att inte ha något som distraherar. inget "jag måste göra..."

2010-05-10 @ 21:58:29
URL: http://cochw.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0