stress, panik, lugn

Första jobbdagen idag och allt har gått som vanligt. Igår när jag kom hit och träffade barnen för "första" gången blev de så glada att se mig, och då blev jag såklart så himla glad. Samma sak imorse när jag kom upp blev de också jätteglada. Jag fick ta bilen till dagis idag för första gången och det gick strålande, kändes lite konstigt bara att köra automat, min fot försökte typ ta sig till kopplingen av sig själv, fast det finns ju ingen koppling där, haha. Helmysko! Och sen är ju bilen stor som ett hus men det var ingen fara heller, lite konstigt i början men man blev van!

Tog mig hemåt och började med mitt vanliga jobb, tog dock mycket längre tid än vanligt. Mycket städning idag! Sen packade jag upp min väska, orkade inte det igår, var helt död!

Haha, och just det, något kul. Ytterdörren till huset frös fast när det var så himla kallt här uppe, och låt mig påpeka att det är en dörr från typ 1800-talet, det var is på HELA insidan av dörren och så frös låset och nu är det trasigt så man kommer varken in eller ut så nu måste vi använda "min" dörr. Helt okej, men lite småjobbigt ändå eftersom min toa är i hallen och det är där man går in och ut. Inget problem egentligen, bara ett sånt där i-landsproblem som gör livet svårt. Haha, Jag får helt enkelt sluta springa runt naken! HAHA skoja, jag gör inte det! Promise!

Blev även bjuden på en sushilunch i det nya köpcentrat i Sollentuna, väldigt trevligt. Där berättade jag om mina framtidsplaner och blev erbjuden att bo hos dom tills jag hittar mig en egen lya! Väldigt generöst!

Dock sitter jag nu och har smått ångest och panik över min framtid trots att jag klart och tydligt vet vad och hur och när jag vill göra det. För att göra de saker jag vill göra måste jag nu råplugga till högskoleprovet så jag har min plats säker. Men jag håller tummarna för mig själv för jag tror på mig! GOOD THINKING!

Tips på att plugga till högskoleprovet tar jag gärna, lämna en kommentar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0