Höstlov!

Denna vecka har barnen höstlov, vilket betyder att de inte går på varken skola eller dagis, vilket också betyder att jag jobbar "dagar". Jag är alltså inte ledig under dagen utan jobbar lite mer än vad jag egentligen skulle, det är helt okej för min del, jag är ju liksom här för att hjälpa till när de behöver mig så.
Idag har jag haft min "play-date", haha. Det gick bra, är dock helt slut nu. Barn tar på krafterna, hehe. Dagen började iallafall med att vi åkte dit Ilona bor, kanske 5 min bilresa från där jag bor. Hon tar också hand om 3 barn, precis som jag och idag skulle hon och jag ta hand om 6 barn, puh. Vi satt faktiskt mest och pratade och fick reda på att vi har väldigt mycket gemensamt, kul! :) Barnen sprang runt för sig själva i huset och lekte som galningar, och det är faktiskt bäst att låta dom vara då. Vi lagade lunch och sen gick vi ut på en liten promenad där vi stannade på en lekplats. Dagen gick grymt fort och vid 15 kom Pernilla, mamman, och hämtade oss. Då var min dag slut, skönt. Hon körde mig då till pendeln och jag åkte till Högdalen och käkade middag med 08-grabbarna :D Mysigt. Kom tillbaka hit för 20 min sen kanske och jag kan knappt hålla ögonen öppna, jag dör snart av trötthet.

Imorgon kan jag skriva vad jag och Ilona har gemensamt och vad vi ska göra de närmsta veckorna :) Kul kul! Och faktiskt, hon kommer hit imorgon kväll, vi ska köpa chips och kolla på film, kul att ha någon i området som man kan hänga med och slippa åka 40 min för att ha nån att snacka med typ.

Om jag inte somnar inom några minuter ska jag fortsätta på en nya bok som jag läser; Johnny Cash, självbiografin

eeeeeh, spegelvänt...jaja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0