22 oktober

Imorgon är det exakt en vecka sedan jag kom hit, till Edsviken. Det känns som om jag varit här i...eh, länge. Jag har hunnit göra så himla mycket, ta in så himla mycket och ja, mitt huvud är segt, helt enkelt. Har gått o fått extremt ont i halsen, det gör ont i bakhuvudet, och mina ögon är helt borta. Haha, det har nog mycket med att jag helt och hållet har bytt miljö, handskas med barn, nya bakterier och nytt folk. Hoppas det inte är något märkvärdigt utan att det går bort, fort gärna för sjuk har jag inte tid och lust med.

Men, det känns bra att vara här, lämnar redan barnen på dagis och skola själv, hitta ensam i området och kan ta mig runt vart jag vill, i princip. Och har jag berättat om den holländska tjejen som också är barnflicka här i området? Om inte så gör jag det nu. Ilona heter hon och är också 19, som mig. Hon är barnflicka för mammans och pappans mycket bra vänners barn. Vi träffades när jag skulle hämta en dag på dagis och vi bytte nummer och på måndag ska vi ha typ en "play-date" hahahah, kan man säga så. Alla barnen ska vara med, de har också tre, så SEX UNGAR ska vi två ta hand om...puh, hur kommer detta gå? Nej då, det ska nog gå bra. Hon har varit här i nästan 2 månader och har inte hittat nån att "hänga" med typ, så vi ska försöka och se om vi "klickar". Haha, gud vad detta låter som en date. DET ÄR DET INTE! En ny internationell vän bara :)

Hrm, något mer som är nytt....joo, idag skrev jag på kontraktet och gick igenom nästa veckas schema, det ser bra ut. Höstlov så kommer få jobba mera timmar eftersom nästan alla dagar är skola och dagis stängt....helt okej för min del. Och mamman är så snäll, hon har satt så jag inte behöver arbeta fredag-eftermiddagar, ifall jag skulle vilja åka hem eller göra något annat. Jag citerar "jag vet ju vad 19-åringar gillar att göra" haha, vet inte hur man ska tolka den kommentaren men ah, skönt att inte jobba fredagar ! :)

Fråga mig gärna något, vad som helst typ :) så jag inte bara skriver om hur jag hämtar och lämnar barn hela tiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0