Tjena hallå!

Jag har kommit på en ganska jobbig, men väldigt bra sak. Jag har en mac som jag fick av min syster för lite mer än ett år sedan, grejen med denna mac som förövrigt är den bästa datorn i hela världen är att den har ett engelskt tangentbord, alltså inte å, ä och ö. Jag har suttit och lärt in mig kortkommandon och nu är det ju lugnt för det går hur fort som helst. Men så, igår när jag satt och pratade med mamman såg jag på hennes dator som också är en mac att hon också hade engelskt tangentbord. Jag frågade om hon också hade lärt in sig kortkommandon men NEJ! Hon hade bara ändrat inställning på datorn från engelska till svenska så nu skriver jag med å, ä och ö på min dator utan att göra kortkommandon, jag bara skriver på som vanligt och får helt enkelt tänka att det är ett svenskt tagentbord även fast bokstäverna inte sitter där. Jag vet inte om ni fattar men jag var bara tvungen att få ur mig denna mycket irriterande(för mig)och väldigt givande fakta(för er :P hehe).

Kommentarer
Postat av: C

Alla gånger jag förbannat mig över din den dära datorn och så har det funnits en lösning HELA TIDEN!? Fyfan.

2009-11-14 @ 10:50:34
URL: http://loveingothenburg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0