031 är bäst! (ALERT ALERT, långt inlägg)

Först och främst, ursäkta för dålig uppdatering denna helg men min underbaraaaste Sarah har varit o hälsat på mig och då hade jag inte tid för dator och blogg.

I fredags stod jag där på Stockholms Central kl.10.52(!) och väntade på att Sarahs tåg skulle rulla in. Och när jag såg henne ta steget ut ur tåget blev jag så HIMLA glad. Att liksom se ett ansikte man känner igen och inte vilket ansikte som helst, utan SARAHS! Du är en sån himla bra vän och nästan min andra invalida halva :D hahaha. Vi började med att köpa tunnelbanekort från en alldeles för svettig man och sedan åkte vi tillbaka till mitt lilla boende och lämnade av Sarahs enorma packning! :)

En liten tripp till Kista Galleria blev det och en liten sittning vid Food Court där vi fick i oss god mat och dryck. Mätta och belåtna tog vi oss tillbaka till boendet och då tog Sarah sig en god powernap! Det fötjänade hon eftersom hennes tåg upp gick från Göteborg 05.00! (TYDLIGEN, fick jag reda från min kära mor, att det hade skett ett knivmord just i Kista Galleria den dagen vi var där :o Läskigt men tur att vi inte var inblandade. Jag ska nog inte hänga där så mycker mer)

Sedan gjorde vi oss mycket vackra med fina kläder och fina ansikten och planerade en utgång här i huvudstaden, Ilona gjorde oss sällskap för lite förfestande och sedan åkte vi till Högdalen till 08:boysen och förfestade lite till. Där letade vi också ställen som vi kunde gå till efter men HELT PLÖTSLIGT så var klockan efter 12 och det var nästan ingen ide att åka tillbaka in till stan så vi hängde kvar där. Där fick vi reda på att stockholmare TYDLIGEN betalar mer skatt än resten av landet av den enkla anledningen att Sverige ska kunna gå runt. Jag vet inte riktigt om jag vill tro på detta men skulle INTE ALLS förvåna mig om det var sant. Någon som vet ?

Vi tog sista pendeltåget hem som gick klockan 2 (SÄMST NATTRAFIK HÄR) och var hemma runt kvart i 3 då vi fick gå i ÖSREGN hem från stationen. Somnade sött i våra sängar och sov natten lång :)

Lördagen ställde vi faktiskt klockan på och var uppe i god tid för att ta oss en tripp in till stan för en ordentlig shoppingtur.....MEN, då vi inte mådde så bra lunkade vi istället runt i hela stan och fick endast med oss EN påse tillbaka. Väl tillbaka i våra sängar låg vi o käkade chips o godis och hade ABSOLUT inga planer på en utgång idag istället som vi hade tänkt oss. Vi åkte in till stan och käkade istället och tog oss en ordentlig promenade runt i HELA gamla stan och skrattade helt hysteriskt åt vakterna som stod utanför slottet!

Pendel tillbaka och kollade på EMA's på MTV och somnade redan vid 12 och sov i kanske 12 timmar fram :) Vi planerade på att då på söndagen göra den "stora" shoppingtrippen men inte heller blev det så då jag akut fick sitta barnvakt då Pernilla, mamman, hade ramlat och slagit upp hela läppen och var tvungen att åka o sy. Det gjorde iofs ingenting, sånt händer och Sarah får helt enkelt komma upp igen för att ta igen den där shoppingtrippen :)

Jag lämnade nyss av henne vid tåget och det kändes tråkigt. Jag tycker vi haft det riktigt kul även om det mesta vi planerade att göra inte hände. Vi var med varandra och det var det viktigaste! i love you!

bilderna kommer snart upp på facebook, och då lägger jag ut några här med :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

WHOW!!

2009-11-08 @ 23:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0