FRYSER!

Usch och fy så kallt det är här! Nu ska ni få höra på mina äventyr jag vart med om idag; idag skulle de äldsta barnet, Stella på en heldag på Sollentunavallen (typ som åby, där man åker skridskor) och de skulle ha matsäck med sig. Det var de som det stod på infolappen som barnen fick med sig hem, inget annat. Pernilla och Anil antog då att alla skulle mötas vanlig tid på vallen så jag o Stella tog oss till bussen (som förövrigt var 15 minuter sen, inte för att det är okej men det är så himla dåligt väglag, VAR ÄR SKOTTARNA?!?!) Väl framme gick vi till vallen och såg att det var fasen inte en kotte där, helt nerstängt. Det var KALLT och det blåste som bara den. Usch usch usch vad kallt det var. Jag ringde Pernilla som fick ringa skolan och se var alla var. Jo, det var tydligen i skolan och alla skulle åka dit tillsammans. De var iallafall påväg och vi fick stå där o vänta. Vänta, vänta, vänta, vänta.....vi kom dit 08.30 så vi väntade i 1h och 30 min UTE!!!! Ingen kunde komma o hämta oss heller för vi har inga bilar...SEGT. KUNDE INTE SKOLAN SKRIVIT PÅ INFOLAPPEN ATT DET SKULLE VARA SAMLING I SKOLAN?!?!?!? Ååh, vad sur jag blir! När klockan då slog 10 fick Pernilla iallafall skjuts av en granne så hon kom o hämtade två stela, kalla pinnar till människor och tog oss hem. Hon ringde o skällde på skolan för dålig info och nu sitter vi här med filtar och varm choklad.

Det har ändå gått nästan en timme sen vi kom in i värmen men jag är fortfarande kall, what's with that?! Sjukt. Jag tänker inte gå ut på länge iallafall, det är en sak som är säker!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0