6.

Vaknade av att mamma skickade ett sms där det stod: "nu är det fullt med snö i Göteborg". Hihi, tänkte jag för här har snön försvunnit. Jag tar mig sakta men säkert ur sängen och ska dra upp rullgardinen, och vad ser jag? Joo, mer snö än det vart hittills i år. Jävla fan. Det var bara att ta på sig jacka, mössa, vantar, halsduk och varma skor och ta ungarna till dagis. Jag kan ju säga att det är lättare sagt än gjort att putta en barnvagn med två ungar i på en oskottad väg. Hrm, jag var ganska slut när jag kom tillbaka. Shit!

Skulle hängt med Ilona idag igen och kolla klart på en film som vi började på igår men ett av hennes ungar är sjuka så hon var tvungen att vara hemma :( Synd, för 1. jag hade gärna velat säga hejdå till henne då hon åker imorn (trodde först det var idag men hade fel) och 2. jag hade gärna velat se klart filmen. Det var "En kärlekshistoria". Ååååh, så fin! Om ingen har köpt julklapp till mig och känner för att ta på sig en riktigt utmaning så vill jag ha den filmen. Dom har dock slutat producera den men det finns fortfarande exemplar någonstans där ute, det gäller bara att hitta dom. Så, som sagt, vill du på dig en utmaning så vill jag gärna ha den :) hihi.

Så, istället för att vara med Ilona ska jag nu fortsätta sova en stund. Har aldrig gått tillbaka till sängen efter att jag tagit barnen till dagis faktiskt så nån gång måste vara första. Och sen tänkte jag kolla på mina vanliga "tisdags-program" på internet.

Trots att jag ogillar snö, skulle jag dock inte tacka nej till ett snöbollskrig nu, hur kul hade inte det varit?! :)

Hoppas ni har det bra i snöyret! :)

Kommentarer
Postat av: L

morsan ljuger. inte en snöflinga så långt ögat kan nå...! fast å andra sidan vaknade jag precis o göteborgsvädret har ju haft minst tre goa timmar på sig att jobba bort snön....

6 dagar. say YES!

PUSS

2009-12-15 @ 10:06:15
Postat av: sarah

aa fyfan. fullt med snö här med. buhuhuuh

2009-12-15 @ 10:22:55
Postat av: Mamm

Mamma ljuger inte. Uppe i Kikås ligger det jättemycket snö, så det så!

Ida: du skriver inte va det var för film?!?!?! Titel?!?!?!

2009-12-15 @ 11:15:36
Postat av: L

uppe i kikås? tiss... låter som "uppe i alperna"- där är det massa snö. men nere i storstan, där är det inget iaf !

2009-12-15 @ 14:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0